پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 182996
جان کري: هيچ معافيت از تحريمي تا امحا کامل ذخاير اورانيوم ايران در کار نخواهد بود/فعاليت‌هاي ايران را در آمريکاي لاتين رصد مي‌کنيم
تاریخ انتشار : 1394/06/29 10:29:09
نمایش : 1122
وزير امور خارجه آمريکا در مصاحبه‌اي مکتوب عنوان داشت زماني تحريم‌ها رفع خواهند شد که ايران تمامي نگراني‌هاي موجود درباره ذخاير اورانيوم وابعد نظامي برنامه هسته‌ايش را برطرف سازد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، «جان کري» وزير خارجه آمريکا در پاسخ مکتوب  به سئوال‌هاي «جو ويلسون» نماينده آمريکا که به روزنامه «تايمز اسرائيل» درباره برجام داده بود ، نوشت، تا زماني که ايران تقريبا تمامي ذخاير اورانيوم خود را امحا نکند و دو سوم از سانتريفيوژهاي خود را بر نداشته و تمامي اقدام‌هاي شفاف ساز ضد تقلب بکار برده نشوند، خبري از رفع تحريم‌ها نخواهند بود.

بر اين اساس، جان کري در پاسخ کتبي به اين روزنامه صهيونيستي مبني بر استفاده ايران از  سرمايه‌هاي آزاد شده در مسير برجام  و استفاده آن‌ها در افزايش قدرت نيروي نظامي خود و شبکه‌هاي تروريستي (مبارز منطقه) نوشت: همانطور که در برجام پيش بيني شده است، تا زماني که‌آژانس بين‌المللي هسته‌اي تکميل تمام گام‌هاي هسته‌اي ايران که منجر به افزايش زمان طغيان هسته‌اي اين کشور به ميزان 4 برابر شد را تاييد نکند، و نيز از بين بردن دو سوم سانتريفويژهايش و اجراي اقدام‌هاي شفاف ساز بي سابقه‌اي که به ما اجازه مي‌دهد تا هر حقه‌اي را شناسايي کنيم، خبري از معافيت از تحريم‌ها در کار نخواهد بود.

کري همچنين در بخش ديگر پاسخ خود به اين روزنامه نوشته است، اگر ايران تا 15 اکتبر نگراني هاي آژانس را درباره PMD  همانطور که در برجام متعهد شده برطرف نسازد، ما نيز تعهداتمان را در زمينه رفع تحريم‌ها اجرا نمي‌کنيم.

کري همچنين با رد نگراني‌ها در باره مقرارت نظارتي در توافق و اين‌که ممکن است اين مورد از سوي ايران تغيير يابد، عنوان داشت: ما مطمئنيم که اگر آژانس به مکان غير مجازي ظنين شود، وجود مواد هسته‌اي را شناسايي خواهد کرد.

کري در بخشي ديگر از پاسخ خود با بيان لزوم برقراري عدالت براي يافتن مسببين اين حادثه مدعي شد که آمريکا بر اين باور است که نفوذ ايران  به دنبال مرگ «هوگو چاوز» رييس جمهور ونزوئلا در سال 2103  که متحد ايران در نيمکره غربي بود، کاسته شده است.

وي در اين زمينه نوشت: «ما تشريک مساعي با شرکايمان را براي مواجهه با نفوذ ايران ادامه خواهيم داد.»

رييس دستگاه ديپلماسي آمريکا در بخشي ديگر از پاسخ‌هاي خود افزود که واشنگتن تلاش خود  را براي مقابله با اقدام‌هاي يهود ستيزي و هر نوع نفرت و رفتارهاي متعصبانه در اين زمينه ادامه خواهد داد.

جان کري در بخشي ديگر درپاسخ به اين سئوال که آيا برجام حکومت سرکوبگر و ايدئولوژيک ايران(الفاظ بکار رفته نويسنده سئوال‌ها) را بيشتر تقويت مي‌کند،نوشت: خير، در واقع اين توافق بزرگترين تهديد که ايران مجهز به سلاح هسته‌اي بوده را برطرف کرده است.

جان کري همچنين متعهد شد که آمريکا با اقدام‌هاي تهديد کننده و بي‌ثبات ساز ايران در منطقه مواجه شده و رييس جمهور آمريکا متعهد شده است  با همکاري نزديک با اسرائيل، کشورهاي حاشيه خليج فارس و ديگر شرکاي منطقه‌اي اين مسئوليت را انجام دهد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html